Jazyková škola HOPE se stala jedním z partnerů Letní žurnalistické školy Karla Havlíčka Borovského (LŽŠ), jejíž dvanáctý ročník se koná v polovině srpna v Havlíčkově Brodě.
Mezinárodní kemp pro mladé lidi z celé Evropy startuje v neděli 14. srpna. Po celý týden se budou jeho účastníci v praxi učit práci v médiích, poslechnou si řadu přednášek a zapojí se do debat. „Rádi podporujeme zajímavé a tvůrčí projekty a také rádi spolupracujeme se studenty a povzbuzujeme je v jejich zájmu o aktuální dění ve světě a jejich objektivní mediální zprostředkování široké veřejnosti. Vzhledem k zaměření naší jazykové školy vítáme zájem studentů o jazyk, komunikaci, ale i orientaci v reklamě či marketingu, která je v současné době nedílnou součástí každé dobře prosperující firmy,“ vysvětluje vedoucí jazykové školy HOPE Andrea Hrabáková.
Novinářská škola dělí studenty se znalostí češtiny nebo slovenštiny do šesti skupin: Tisk, Nová média, Rádio, Televize, PR a marketing a Foto. „Zájemci o média si mohou jak teoreticky, tak především prakticky vyzkoušet činnosti, které v jednotlivých oblastech provádějí profesionálové. Ti je také po celý týden vedou,“ přibližuje náplň letní žurnalistické akce její hlavní pořadatel Milan Pilař z obecně prospěšné společnosti Centrum Vysočina.
Všichni dostanou slevu na jazykový kurz
HOPE každého z frekventantů LŽŠ odmění slevovou poukázkou na jazykový kurz dle vlastního výběru. Nejlepší ze skupin pak obdrží dárkový kupon v určité finanční hodnotě. „Naší jazykovou školou projde každým rokem spousta zahraničních studentů, kteří se chtějí naučit česky, ale také mnoho lektorů z celého světa. Z toho důvodu vítáme, že v programu žurnalistické školy jsou i přednášky a besedy se zajímavými lidmi z celého světa pořádané pro širokou veřejnost,“ poznamenává Hrabáková.
Letní školou přivítala na pozici lektorů či přednášejících řada osobností. Havlíčkův Brod navštívili například Václav Havel, Václav Moravec, nedávno zesnulý slovenský sportovní komentátor Karol Polák, novinář Michal Kubal či spisovatelka Radka Denemarková.
Týdenní program pod záštitou České televize
Záštitu nad dvanáctým pokračováním LŽŠ převzala Česká televize. Dalšími mediálními partnery jsou Český rozhlas, týdeník Marketing a média nebo slovenský Denník N.
„Pokud vás zajímají média, kultura, politika a současné česko-slovenské vztahy, na které je letošní ročník zaměřen, tak se určitě přijeďte v srpnu do Havlíčkova Brodu podívat. My tam nebudeme chybět,“ zve na Vysočinu Andrea Hrabáková.